Sunday 14 October 2012

You Never Walk Alone..

Cerita semalam..
Cousin aku kawen kt Felda Jelai..
So, jam 11 pagi lebih kurang aku drive gerak balik dgn Family..
Singgah di station Petronas, isi minyak dan apapa yg patut..
Nampak ada 2, 3 orang jerling kt aku semacam.. buat derk jer..
Lepas bayar kat kaunter, aku terus pegi kt kereta..
Sedang aku isi minyak, ada satu pakcik ni tepuk bahu aku..
" cayalah dik.. pakcik pun penyokong Liverpool jugak!" sambil tersengih dan mengancung tumbukan ke langit dengan semangat.
" Owhh.. pakcik pun Kopites jugak? cayalah pakcik.. " sambil tersenyum mengisi minyak kereta aku
" Pakcik sokong Liverpool ni sojak dari dorjah tigo lagi dik.. " sambil tunjuk sticker kt cermin kereta dia haaa... pakcik tak tengok sticker kat motor kaler merah saya lagi.. <aku cakap dalam hati jer.. ;p
"Nak kemano ni dik?" sambung pakcik tu lagi..
"poie gomeh pakcik, sepupu kawen.." sambil menutup tank minyak
"Owh... pakcik nak balik Pilah yoorr.. Ok dik, hati-hati jalan ,You Never Walk Alone!" tersenyum jer pakcik tu sambil tangan tunjuk good plak..
"Ok pakcik, mokasihh.. You Never Walk Alone, Assalamualaikum" aku senyum happy sebelum masuk kereta then terus jalan..

Gara-gara semalam aku memakai jersi Warrior dengan bernomborkan Suarez-7, dapat gak aku kenal otai Kopites dari Kolo Pilah. Jersi tu bru firsttime aku pkai, order dari officemate aku yang bercuti ke Bangkok. Memandangkan dia pun peminat Liverpool, jadi urusan order jadi mudah. Dengan kualiti super A, sama kualiti dengan jersi kat kedai Al-Ikhsan, harga jauh lebih worth it, rm38 jer. memang terbaiklah. Aku terus angkat 2, satu lg jersi away kaler purple yg guna masa game lawan Norwich hari tu. Yang jersi tu, aku letak nama Sterling-34.

Sampai kat port kenduri, macam biaselah salam-salam dengan sedara mara jauh dekat, ceewahhh.. ada arr abang sedara dari Ampang ni tegur, "wahhh.. geng Liverpool kita sudah sampai.." sambil panggil sorang lagi adik Ipar dia.. yesss.. ramai rupanya Kopites dikalangan sedara mara aku.. x pernah nak cerita jer.. sekali bila dah pakai jersi baru tau, aku tak jalan keseorangan.. baru aku dapat feel betapa hebatnya penyokong Liverpool ni.. memang proudlah!! ghegehee ;p

notakaki: firsttime aku pakai jersi liverpool kat kenduri kawen.. pasni aku akan teruskan jd tradisi plak.

No comments:

Post a Comment